newproject.png

لیست دانشمندان و محققین  طیف اوتیسم

پکیج کودک نابغه من

 

          

پکیج کودک نابغه من

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید 

 

طیف اوتیسم یک حالت اختلالی است که در آن شخصیت مشکلاتی در ارتباط با دیگران، تکراری بودن رفتارها و محدودیت در تعامل اجتماعی دارد. اخیراً، برخی تحقیقات جدید در زمینه طیف اوتیسم انجام شده است که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است:
1. ژنتیک:
برخی تحقیقات نشان داده است که ژنتیک ممکن است عامل اصلی بروز اوتیسم باشد. برخی از ژن‌های خاص مرتبط با اوتیسم شناسایی شده‌اند و بررسی ژنوم افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است به شناسایی علل ژنتیکی آن کمک کند.
2. محیط زیست:
برخی تحقیقات نشان داده است که مواد شیمیایی موجود در محیط زیست، مثل سرب و جیوه، ممکن است باعث بروز اوتیسم شوند. همچنین، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف داروهای خاص در دوران بارداری می‌تواند باعث بروز اوتیسم در فرزند شود.
3. مغز:
تحقیقات نشان داده است که برخی تغییرات در مغز ممکن است باعث بروز اوتیسم شوند. مثلاً، برخی مناطق مغزی که در فرایند تعامل اجتماعی نقش دارند، در افراد مبتلا به اوتیسم کمتر فعال هستند.
4. تشخیص زودهنگام:
تحقیقات نشان داده است که تشخیص زودهنگام اوتیسم و شروع درمان در سنین کمتر، می‌تواند بهبود قابل توجهی در علائم اوتیسم و بهبود کیفیت زندگی فرد مبتلا به اوتیسم داشته باشد.
5. روش‌های جدید درمان:
روش‌های جدید درمان ، خدمات توانبخشی و گفتاردرمانی ،  درمان با هورمون اکسیتوسین، نوروفیدبک و درمان با استفاده از بازی‌های رایانه‌ای ویژه ، ممکن است بهبود قابل توجهی در علائم اوتیسم داشته باشند. در کل، تحقیقات بیشتری در زمینه طیف اوتیسم لازم است تا بتوان بهبود قابل توجهی در درمان و مدیریت آن را داشت. 

 

کودکان طیف اوتیسم و مشکلات غذا خوردن

کودکان طیف اوتیسم و آداب دستشویی و حمام رفتن

کودکان طیف اوتیسم ومشکلات خواب

کودکان طیف اوتیسم و مشکلات رفتاری

کودکان طیف اوتیسم و بیقراری مکرر

کودکان طیف اوتیسم و مشکلات آموزشی

کودکان طیف اوتیسم و بزرگسالی

 

 برای کودک طیف اوتیسم توضیح دهید آداب معاشرت در غذا خوردن چیست ، با حرف زدن برای سطح یک اوتیسم و با شکل و ترسیم و حرف زدن برای سطح دو طیف اوتیسم و به صورت عملی برای کلیه کودکان طیف اوتیسم .  

همه ما در هنگام غذا خوردن عادت‌‌هایی داریم که از دوران کودکی در ما شکل گرفته‌اند و برخی از این عادت‌ها بد هستند و برخی خوب می باشند .

عادت‌های خوب به این صورت هستند که برای کودک طیف اوتیسم خود توضیح دهید ، شکل بکشید و به صورت عملی توضیح دهید که :

فرزند من ما باید همیشه عادت داشته باشیم صبحانه بخوریم .

 فرزند من ما باید موقع غذا خوردن صحبت نکنیم .

 فرزند من ما باید آرام غذا بخوریم و غذا را خوب بجویم .

 فرزند من ما باید کم غذا بخوریم .

 فرزند من ما باید دهان‌مان را موقع غذا خوردن ببندیم .

 فرزند من ما باید با دهان پر از غذا صحبت نکنیم .

 فرزند من ما باید بدون ملچ و مولوچ غذا بخوریم . 

این عادت‌ها، عادت‌های خوبی هستند که به ما کمک می‌کنند تا هم خودمان از غذا خوردن لذت ببریم و هم اطرافیان‌مان از غذا خوردن در کنار ما اذیت نشوند. اما در مقابل ممکن است عادت‌های بدی داشته باشیم که از آن‌ها بی‌اطلاع بوده و موقع غذا خوردن دیگران را اذیت کنیم .

 

 آموزش آداب صحیح غذا خوردن به فرزند دچار اوتیسم :  

در غذا خوردن یک سری اصول و قوانین اولیه وجود دارد که باید در همه جا آن‌ها را رعایت کنید، چه در مهمانی، چه در محیط خانواده و منزل و چه در محیط دوستانه

 

رعایت این اصول مفید است  و باعث می‌شوند تا دیگران از نحوه غذا خوردن شما اذیت نشوند.

این اصول مهم عبارتند از :

 

 به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا قوز نکند .

هنگام غذا خوردن قوز نکنید و صاف بنشینید و روی غذای خود خم نشوید. با این کار نمی‌توانید به تمام اتفاقات اطراف‌تان توجه کنید و در نظر دیگران نیز جلوه خوبی ندارد .

بهتر است اگر پشت میز غذا می‌خورید، آرنج‌های‌تان را روی میز قرار ندهید .

تمیز غذا بخوریو و غذا را به اطراف صورت نمالید .

 به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا ملچ و مولوچ نکند

هنگام غذا خوردن، ملچ و ملوچ کردن و تولید صداهایی از دهان، کاری بد است و حال دیگران را بد می‌کند. اغلب افراد در حین غذا خوردن به این موضوع مهم بی‌توجه هستند.

اگر در خانواده و یا اطرافیان‌تان فردی هست که از صدای ملچ و ملوچ کردن ناراحت است، در حضور او این کار را انجام ندهید .

 

به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا تند غذا نخورد

تند تند غذا خوردن شما علاوه بر این‌که باعث دل دردتان می‌شود، در مقابل دیگران جلوه خوبی ندارد. بنابراین بهتر است آرام آرام غذا بخورید و غذای خود را خوب بجوید .

 به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا آداب معاشرت را همه جا رعایت کند .

به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا مداوم به هنگام غذا خوردن به مو یا صورت خود دست نزند .

برخی از افراد موقع غذا خوردن عادت دارند همیشه با موهای خود بازی کنند و یا به صورت‌شان دست بکشند. اگر شما نیز این عادت را دارید مراقب باشید تا سر میز و در هنگام غذا خوردن با دیگران این کار را انجام ندهید .

 به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا هنگام جویدن دهان راباز نگه ندارد .

تصور کنید فردی مقابل شما نشسته و با دهان باز مشغول جویدن غذای خود است. حتی تصور این نوع غذا خوردن نیز حال شما را بد می‌کند، این طور نیست؟

پس به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا مراقب باشد موقع غذا خوردن دهان خود را ببندد و با دهان باز غذا را نجود .

 به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا ازصحبت کردن با دهان پرپرهیز کند .

اگر فرزند شما جزو آن دسته از افرادی است که موقع غذا خوردن عادت دارد صحبت کند، باید برای احترام گذاشتن به دیگران این عادت ناپسند را ترک کند .

اما اگر لازم شد صحبت کند، ابتدا دهان خود را از غذا خالی کند و سپس حرف بزند. صحبت کردن با دهان پر باعث می‌شود صحبت‌هایش نامفهوم باشد و غذا از دهانش بیرون بریزد. این کار دیگران را از غذا خوردن منصرف می‌کند.

 

به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا با دهان پر نوشیدنی نخورد .

یکی دیگر از اصول غذا خوردن این است که نوشیدنی را آخر غذا و با دهان خالی بنوشد. مانند برخی از افراد نباشد که با دهان پر نوشیدنی می‌خورند تا بتوانند لقمه‌های بزرگ خود را قورت بدهند. این کار از آداب صحیح غذا خوردن به دور است .

 

به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا اگر گوشی تلفن همراه دارد آنرا کنار بگذارد .

برخی از افراد حتی حاضر نیستند گوشی همراه خود را موقع غذا خوردن هم از خودشان دور کنند و آن را کنار خود می‌گذارند و در هنگام غذا خوردن از آن استفاده می‌کنند. این کار اصلا در حضور دیگران خوشایند و شایسته نیست .

به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا موقع غذا خوردن ، به خصوص در مهمانی‌های رسمی گوشی خود را بی‌صدا کرده و در کنارش قرار ندهد . سپس بعد از غذا خوردن و زمانی که ظرف‌ها جمع شد ، اگر منتظر پیام و یا تماس است، به سراغ گوشی خود برود و آن را چک کند .

 

به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا از قاشق و چنگال به طرز صحیح استفاده کند .

اگر قاشق و چنگال را مانند بیل در دست می‌گیرد و غذا می‌خورد، این عادت را کنار بگذارد. برخی از افراد نیز عادت ندارند از چنگال استفاده کنند و این کار باعث می‌شود تا در برخی از مواقع با دست غذا را به داخل قاشق هل بدهند. این کار نیز به دور از اصول غذا خوردن است .

نکته مهم دیگری که باید رعایت کند این است که قاشق خود را بیش از اندازه پر از غذا نکند. این کار باعث می‌شود تا موقع قرار دادن قاشق در دهان، مقداری از غذا از دهانش خارج شود .

 

به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا  قبل از خوردن غذا دستهایش را بشوید .

حتما قبل از غذا خوردن دست‌های خود را بشویید زیرا از همان مواد غذایی استفاده می‌کنید که دیگران استفاده می‌کنند. نشستن دست‌ها کاری غیر بهداشتی است واین مورد رابه فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید .

 

به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا دهانش را بیش از اندازه پر نکند .

لقمه‌های حود را کوچک بگیرد وقاشق خودرا کمترازمواد غذایی پر کند تا دهانش پر از غذا نشود و توضیح دهید که ، این کار جلوه خوبی ندارد و ممکن است غذا در گلویش بپرد .

 

به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا برای برداشتن وسیله ای روی میز غذا خوری خم نشود .

اگر به وسیله‌ای روی میز و یا سفره نیاز دارد که از دسترس دور است، ابدا روی سفره و یا میز خم نشود و می‌تواند از فردی که به آن وسیله نزدیکتر هستند، تقاضا کند تا آن را به وی بدهد .

 

به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا صبر کند همه به پای سفره و یا میز بنشینند .

و باید صبر کند تا تمام افراد سر سفره و یا سر میز بنشینند و سپس شروع به غذا خوردن کند .

 

به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا با قاشق و چنگال و … به دیگران اشاره نکند .

در برخی از مواقع بدون این‌که حواس‌مان باشد، موقع صحبت کردن، با کارد و چنگالی که در دست داریم به دیگران اشاره می‌کنیم. این کار باعث بی‌احترامی به دیگران می‌شود، بنابراین باید به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا این عادت را نیز از خود دور کند .

 

به فرزند دچار اوتیسم خود یاد بدهید تا  از ظرف دیگران غذا بر ندارد .

به فرزند دچار اوتیسم خود توضیح بدهید که ، گاهی اوقات به اندازه‌ای با دیگران صمیمی می‌شویم که به خودمان اجازه می‌دهیم تا تکه‌ای از غذای دیگری را بدون اجازه و برای امتحان کردن از ظرفش برداریم و این کار به دور از اصول و قوانین غذا خوردن است .

 


 

لیست دانشمندان و محققین  طیف اوتیسم : 

 

1. سیمون بارون کوهن محقق طیف اوتیسم 

2. آمیتا گوپتا محقق طیف اوتیسم

3. پاتریشیا کریستال محقق طیف اوتیسم

4. فرانسیسکو براولی محقق طیف اوتیسم

5. اندرو زابلوسکی محقق طیف اوتیسم

6. کاترین لورد محقق طیف اوتیسم

7. جان داوزند محقق طیف اوتیسم

8. مارک چانگ محقق طیف اوتیسم

9. سوزان فولگر محقق طیف اوتیسم

10. دیوید آمارال محقق طیف اوتیسم 

 

بیوگرافی و تحقیقات سیمون بارون کوهن

سیمون بارون کوهن (Simon Baron-Cohen)

 یک روان‌شناس برجسته و استاد دانشگاه در زمینه علوم شناختی و علوم اعصاب است. او در سال ۱۹۵۸ در لندن، انگلستان به دنیا آمد. پدر و مادرش هر دو روان‌پزشک بودند و این موضوع باعث شد تا از کودکی به علوم روان‌شناسی علاقه‌مند شود.

سیمون بارون کوهن دارای مدرک دکترای روان‌شناسی از دانشگاه لندن است. او در حال حاضر به عنوان استاد دانشگاه در دانشگاه کمبریج فعالیت می‌کند. همچنین، او مدیر مؤسسه علوم شناختی در دانشگاه کمبریج است.

تحقیقات سیمون بارون کوهن در زمینه شناخت، خودآگاهی، تفکر انتقادی و همچنین بررسی اختلالات رفتاری از جمله اختلالات اوتیسم و سندرم آسپرگر می‌باشد. او به عنوان یکی از برجسته‌ترین پژوهشگران در زمینه اوتیسم شناخته می‌شود.

سیمون بارون کوهن همچنین نویسنده بسیاری از کتاب‌های معتبر در زمینه روان‌شناسی است. از جمله کتاب‌های او می‌توان به «شناخت اجتماعی: چگونه مغز ما به دیگران فکر می‌کند»، «آیا کودک من اوتیست است؟» و «سندرم آسپرگر: داستان یک بیماری» اشاره کرد.

در کل، سیمون بارون کوهن به عنوان یکی از برجسته‌ترین پژوهشگران در زمینه روان‌شناسی شناخته می‌شود و تحقیقات و نظریات او در زمینه شناخت، خودآگاهی و اختلالات رفتاری به عنوان مرجع و مبنایی برای تحقیقات بعدی در این زمینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بیوگرافی و تحقیقات آمیتا گوپتا درباره طیف اوتیسم

آمیتا گوپتا (Amita Gupta)

 روان‌شناس و متخصص طیف اوتیسم است. او در هند به دنیا آمده و مدرک دکترای روان‌شناسی را از دانشگاه برمن در آلمان دریافت کرده است.

آمیتا گوپتا در حال حاضر به عنوان استاد دانشگاه در دانشگاه برمن فعالیت می‌کند. تحقیقات او در زمینه طیف اوتیسم، تشخیص و درمان این اختلال و همچنین تأثیرات آن بر روابط اجتماعی و خانواده می‌باشد.

آمیتا گوپتا در حال حاضر به عنوان یکی از برجسته‌ترین پژوهشگران در زمینه طیف اوتیسم شناخته می‌شود. تحقیقات و نظریات او در زمینه تشخیص و درمان این اختلال، به عنوان مرجع و مبنایی برای تحقیقات بعدی در این زمینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بیوگرافی و تحقیقات پاتریشیا کریستال درباره اوتیسم

پاتریشیا کریستال (Patricia Howlin)

نیز یکی از متخصصان برجسته در زمینه طیف اوتیسم است. او در سال ۱۹۴۶ در انگلستان به دنیا آمده و مدرک دکترای روان‌شناسی را از دانشگاه لندن دریافت کرده است.

تحقیقات پاتریشیا کریستال در زمینه تشخیص، درمان و آموزش کودکان با اختلال طیف اوتیسم می‌باشد. او به عنوان یکی از برجسته‌ترین پژوهشگران در این زمینه شناخته می‌شود و تحقیقات و نظریات او در زمینه آموزش و پشتیبانی کودکان با اختلال طیف اوتیسم، به عنوان مرجع و مبنایی برای تحقیقات بعدی در این زمینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاتریشیا کریستال همچنین به عنوان استاد دانشگاه در دانشگاه لندن و دانشگاه سیدنی در استرالیا فعالیت می‌کند و در بسیاری از کنفرانس‌ها و سمینارهای بین‌المللی در زمینه طیف اوتیسم شرکت کرده است.

 

بیوگرافی و تحقیقات فرانسیسکو براولی درباره طیف اوتیسم

فرانسیسکو براولی (Francesco Bovoli)

 نیز یکی از متخصصان برجسته در زمینه طیف اوتیسم است. او در سال ۱۹۷۲ در ایتالیا به دنیا آمده و مدرک دکترای روان‌شناسی را از دانشگاه پادوا دریافت کرده است.

تحقیقات فرانسیسکو براولی در زمینه علل و علائم طیف اوتیسم، تشخیص و درمان این اختلال و همچنین تأثیر آن بر روابط اجتماعی و خانوادگی می‌باشد. او به عنوان یکی از برجسته‌ترین پژوهشگران در این زمینه شناخته می‌شود و تحقیقات و نظریات او در زمینه طیف اوتیسم، به عنوان مرجع و مبنایی برای تحقیقات بعدی در این زمینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرانسیسکو براولی همچنین به عنوان استاد دانشگاه در دانشگاه پادوا و دانشگاه بولونیا در ایتالیا فعالیت می‌کند و در بسیاری از کنفرانس‌ها و سمینارهای بین‌المللی در زمینه طیف اوتیسم شرکت کرده است.

 

بیوگرافی و تحقیقات اندرو زابلوسکی درباره طیف اوتیسم

اندرو زابلوسکی (Andrew Zabłocki)

 نیز یکی از متخصصان برجسته در زمینه طیف اوتیسم است. او در سال ۱۹۷۴ در لهستان به دنیا آمده و دارای مدرک دکترای روان‌شناسی از دانشگاه وارسو است.

تحقیقات اندرو زابلوسکی در زمینه علل و علائم طیف اوتیسم، تشخیص و درمان این اختلال و همچنین تأثیر آن بر روابط اجتماعی و خانوادگی می‌باشد. او به عنوان یکی از برجسته‌ترین پژوهشگران در این زمینه شناخته می‌شود و تحقیقات و نظریات او در زمینه طیف اوتیسم، به عنوان مرجع و مبنایی برای تحقیقات بعدی در این زمینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اندرو زابلوسکی همچنین به عنوان استاد دانشگاه در دانشگاه وارسو در لهستان فعالیت می‌کند و در بسیاری از کنفرانس‌ها و سمینارهای بین‌المللی در زمینه طیف اوتیسم شرکت کرده است. او همچنین نویسنده بسیاری از مقالات و کتب در زمینه طیف اوتیسم است.

 

بیوگرافی و تحقیقات کاترین لورد درباره طیف اوتیسم

کاترین لورد (Catherine Lord)

 یکی از برجسته‌ترین متخصصان در زمینه طیف اوتیسم است. او در سال ۱۹۵۰ در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمده و دارای مدرک دکترای روان‌شناسی از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس است.

تحقیقات کاترین لورد در زمینه تشخیص، علل و علائم طیف اوتیسم و همچنین روش‌های درمان و پشتیبانی از افراد مبتلا به این اختلال می‌باشد. او به عنوان یکی از برجسته‌ترین پژوهشگران در این زمینه شناخته می‌شود و تحقیقات و نظریات او در زمینه طیف اوتیسم، به عنوان مرجع و مبنایی برای تحقیقات بعدی در این زمینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاترین لورد همچنین به عنوان استاد دانشگاه در دانشگاه ویل کورنل در ایالات متحده فعالیت می‌کند و در بسیاری از کنفرانس‌ها و سمینارهای بین‌المللی در زمینه طیف اوتیسم شرکت کرده است. او همچنین نویسنده بسیاری از مقالات و کتب در زمینه طیف اوتیسم است.

 

بیوگرافی و تحقیقات جان داوزند درباره طیف اوتیسم

جان داوزند (John Donvan)

 یکی از روزنامه‌نگاران برجسته و مجری‌های تلویزیونی در آمریکا است که به طور ویژه در زمینه طیف اوتیسم فعالیت دارد. او در سال ۱۹۵۵ در نیویورک به دنیا آمده و دارای مدرک لیسانس رشته روان‌شناسی از دانشگاه هاروارد است.

تحقیقات جان داوزند در زمینه تشخیص، علل و علائم طیف اوتیسم و همچنین روش‌های درمان و پشتیبانی از افراد مبتلا به این اختلال می‌باشد. او به عنوان یکی از برجسته‌ترین روزنامه‌نگاران و مجری‌های تلویزیونی در زمینه طیف اوتیسم شناخته می‌شود و برنامه‌های تلویزیونی زیادی در این زمینه داشته است.

جان داوزند همچنین نویسنده کتاب “اینجا آرامشی نیست: یک سفر در جستجوی طیف اوتیسم” است که به بررسی تجربیات او در زمینه طیف اوتیسم می‌پردازد. این کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع برای فهم بهتر این اختلال شناخته شده است.

 

بیوگرافی و تحقیقات مارک چانگ درباره طیف اوتیسم

مارک چانگ (Mark Changizi)

 نیز یک روان‌شناس و نویسنده آمریکایی است که در زمینه طیف اوتیسم فعالیت دارد. او در سال ۱۹۶۹ در نیویورک متولد شد و دارای مدرک دکترای روان‌شناسی از دانشگاه راشد است.

تحقیقات مارک چانگ در زمینه تشخیص، علل و علائم طیف اوتیسم و همچنین روش‌های درمان و پشتیبانی از افراد مبتلا به این اختلال می‌باشد. او همچنین به عنوان یک نویسنده معروف در زمینه علوم شناختی و طبیعت انسان شناخته می‌شود و کتاب‌های موفقی در این زمینه منتشر کرده است.

مارک چانگ در کتاب “طیف اوتیسم: چگونه ذهن ما با ذهن آن‌ها متفاوت است” به بررسی علل و علائم طیف اوتیسم و همچنین راهکارهای درمانی برای افراد مبتلا به این اختلال پرداخته است. این کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع برای فهم بهتر طیف اوتیسم شناخته شده است.

 

بیوگرافی و تحقیقات سوزان فولگر درباره طیف اوتیسم

سوزان فولگر (Susan Folger)

 نیز یک روان‌شناس و مشاور آمریکایی است که در زمینه طیف اوتیسم فعالیت دارد. او دارای مدرک دکترای روان‌شناسی از دانشگاه ایالتی فلوریدا است.

تحقیقات سوزان فولگر در زمینه تشخیص، علل و علائم طیف اوتیسم و همچنین راهکارهای درمانی و پشتیبانی از افراد مبتلا به این اختلال می‌باشد. او همچنین به عنوان یک مشاور و مربی برای خانواده‌هایی که فرزندانشان مبتلا به طیف اوتیسم هستند، فعالیت می‌کند.

سوزان فولگر در کتاب “طیف اوتیسم: راهنمای خانواده‌ها” به بررسی راهکارهای درمانی و پشتیبانی برای خانواده‌هایی که فرزندانشان مبتلا به این اختلال هستند، پرداخته است. این کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع برای خانواده‌هایی که با طیف اوتیسم روبرو هستند، شناخته شده است.

 

بیوگرافی و تحقیقات دیوید آمارال درباره طیف اوتیسم

دیوید آمارال (David Amaral)

 نیز یک روان‌شناس و محقق آمریکایی است که در زمینه طیف اوتیسم فعالیت دارد. او دارای مدرک دکترای روان‌شناسی از دانشگاه دولتی کالیفرنیا، دیویس است.

تحقیقات دیوید آمارال درباره علائم، علل و درمان طیف اوتیسم است. او همچنین به عنوان مدیر مرکز مطالعات مغز و رفتار در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس فعالیت می‌کند.

در کتاب “طیف اوتیسم: چگونه مغز ما این اختلال را ایجاد می‌کند”، دیوید آمارال به بررسی علائم و علل طیف اوتیسم و نحوه تأثیر آن بر مغز و رفتار فرد مبتلا پرداخته است. این کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع برای محققان و پزشکانی که در زمینه طیف اوتیسم فعالیت می‌کنند، شناخته شده است.

 

 

 

لیست مراکز گفتاردرمانی

با سابقه ترین مراکز گفتاردرمانی

لیست مراکز گفتاردرمانی دولتی و خصوصی

مدرن ترین و به روز ترین مراکز گفتاردرمانی

لیست گفتاردرمانگران ( آسیب شناس گفتار و زبان )

گفتاردرمانگر با تجربه در حوزه لکنت

گفتاردرمانگر با تجربه در حیطه تاخیر تکاملی

گفتاردرمانگر ماهر در زمینه بلع و غذاخوردن و درمان آبریزش دهان

گفتاردرمانگر متخصص در حیطه بیش فعالی و طیف اوتیسم

گفتاردرمانگر متخصص در حیطه سندرم داون

گفتاردرمانگر متخصص در زمینه صوت و صدا

گفتاردرمانگر باتجربه در حیطه کم شنوایی و ناشنوایی و درمان اختلالات گفتاری

گفتاردرمانگر با تجربه در زمینه درمان اختلالات تلفظ

گفتاردرمانگر ماهر در زمینه درمان اختلالات گفتاری ناشی از شکاف کام

گفتاردرمانگر متخصص در زمینه فلج مغزی و سکته مغزی

لیست کلینیکهای تخصصی در رابطه با درمان اختلالات یادگیری

درمانگر متخصص درمان اختلالات در روخوانی و دیکته

درمانگر تخصصی در درمان اختلال در ریاضیات و محاسبه

کلینیک تخصصی لکنت و شتابان گویی

درمانگر تخصصی دردرمان ناروانی گفتار و ناروانی طبیعی در کودکان

درمانگر تخصصی دردرمان لکنت بزرگسالان

کلینیک تخصصی بازی درمانی کودکان در درمان اضطراب کودکان

کلینیک تخصصی بازی درمانی کودکان در درمان اضطراب جدایی

کلینیک تخصصی بازی درمانی کودکان  در درمان بیش فعالی

کلینیک تخصصی بازی درمانی کودکان در درمان طیف اوتیم

کلینیک تخصصی بازی درمانی  کودکان در درمان پرخاشگری

کلینیک تخصصی بازی درمانی کودکان در درمان شب ادراری

کلینیک تخصصی بازی درمانی کودکان در درمان دندان قروچه

کلینیک تخصصی بازی درمانی کودکان دردرمان تروما بعد از حادثه

کلینیک تخصصی بازی درمانی کودکان دردرمان فوبیا

کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان فلج مغزی

کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان سکته مغزی

کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان پارکینسون

کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان  ام اس

کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان ضایعه نخاعی

کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان دیستروفی عضلانی

کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان کودکان دچار تاخیر حرکتی

کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان بیش فعالی و طیف اوتیسم

کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان اختلال در یکپارچگی حسی و حرکتی

کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان هماهنگی چشم و دست

کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان شکستگی ها و پارگی تاندون دست بعد از جراحی  

نوروتراپی ( نوروفیدبک )  چیست؟

بهترین نوروتراپی ( نوروفیدبک )  در کرج کجاست ؟

بهترین سن برای نوروتراپی ( نوروفیدبک )  چه موقع است ؟

چه کسانی به نوروتراپی ( نوروفیدبک )  نیاز دارند؟

نوروتراپی ( نوروفیدبک )  در کودکان چگونه است ؟

نوروتراپی ( نوروفیدبک )  در بزرگسالان از چه زمانی است ؟

بهترین دکتر نوروتراپی ( نوروفیدبک ) در حیطه بزرگسال کرج کیست ؟

چه زمانی به نوروتراپی ( نوروفیدبک ) مراجعه کنیم؟

مزیت های نوروتراپی ( نوروفیدبک )  در کرج چیست ؟

موقعیت شغلی برای نوروتراپی ( نوروفیدبک )  

بازار کار نوروتراپی ( نوروفیدبک )  در کرج چطور است؟

اسامی نوروتراپیست (  درمانگر نوروفیدبک ) در کرج

شماره و آدرس نوروتراپی ( نوروفیدبک ) در کرج

بهترین نوروتراپی ( نوروفیدبک )  در کرج

نوروتراپیست  ( درمانگر  نوروفیدبک ) پیشکسوت در کرج

اساتید نوروتراپیست ( نوروفیدبک )  در کرج

درمانگر تخصصی  کودکان طیف اوتیسم و مشکلات غذا خوردن

 درمانگر تخصصی  کودکان طیف اوتیسم و آداب دستشویی و حمام رفتن

 درمانگر تخصصی  کودکان طیف اوتیسم ومشکلات خواب

 درمانگر تخصصی  کودکان طیف اوتیسم و مشکلات رفتاری

 درمانگر تخصصی  کودکان طیف اوتیسم و بیقراری مکرر

 درمانگر تخصصی  کودکان طیف اوتیسم و مشکلات آموزشی

 درمانگر تخصصی  کودکان طیف اوتیسم و بزرگسالی

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *